ترکینگ مون بلان (فرانسه،ایتالیا،سوئیس)

ترکینگ مون بلان (فرانسه،ایتالیا،سوئیس)

سفر در یک نگاه

پیمایش در یکی از محبوب‌ترین مسیرهای جهان مملو از مناظر زیبا، یخچال‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، مراتع و حیات وحش.. تجربه فرهنگ‌های متنوع در طول مسیر از کشوری به کشور دیگر. به جای استفاده از جاده‌ها، از طریق گذرگاه‌های کوهستانی از مرزها عبور می‌کنیم و با ورود به هر کشور فضای کاملا جدیدی را تجربه خواهیم کرد

تاریخ اجرا:
مرداد ۱۴۰۲
اقامت:
هتل و پناهگاه‌های کوهستانی
سبک سفر:
گروهی
مبدأ حرکت:
تهران- فرودگاه بین المللی امام خمینی
زمان رفت:
براساس ساعت درج شده در بلیط پرواز
حمل و نقل اصلی:
پرواز بین المللی رفت و برگشت

برنامه سفر

روز اول

ورود به پاریس و ترانسفر به هتل، عصر هنگام بازدید از برج ایفل

روز دوم

صرف صبحانه و بازدید از کلیسای نوتردام، محله یهودی‌ها، کتابخانه شکسپیر، خیابان شانزه‌لیزه، طاق پیروزی، میدان اپرا و گالری لو فایه و شب هنگام منطقه مون مارتر و بازدید از کلیسای قلب مقدس. شب اقامت در هتل.

روز سوم

در صورت مساعد بودن شرایط صبح هنگام پس از صرف صبحانه، بازدید از گورستان پر لا شز، قبر صادق هدایت و کامران ساعدی. سپس حرکت به سمت منطقه شامونی و شهر “لو فایه”  و شب اقامت در لو فایه

روز چهارم

روز اول آغاز ترکینگ دور مون بلان، حرکت با اتوبوس و مینی‌بوس تا ارتفاع ۱۲۱۰ متر و شروع پیاده روی، ظهر در پناهگاه “نان بوران” به ارتفاع ۱۴۶۰ متر، عبور از گردنه ۲۳۲۹ متری “کروا دو بن ام”  و شب در پناهگاه ۲۴۸۰ متری “کول دو کروا دو بن ام” (در فرانسه). مدت زمان پیمایش: ۵:۳۰ تا ۶ ساعت.

روز پنجم

روز دوم صبح زود حرکت به سمت “شاپیو”، حدود ۹۰۰ متر پایین رفته و از آنجا با ترانسفر محلی به پناهگاه “شاله د مونته”  در ارتفاع ۱۹۷۸ متری رفته، صرف نهار و عصر هنگام پس از عبور از یک گردنه ۲۵۱۶ متری به نام “کول دو لا سن یه”  (مرز ایتالیا و فرانسه) به سمت پناهگاه “الیزابتا”  در ارتفاع ۲۰۸۵ متری (در ایتالیا) حرکت خواهیم کرد. مدت زمان پیمایش: ۵:۳۰ تا ۶ ساعت.

روز ششم

روز سوم پس از صرف صبحانه، از “الیزابتا” حدود یک ساعت به سمت پایین رفته و پس از عبور از یک گردنه ۲۳۱۰ متری تا پناهگاه “مزون وی ی” روی گردنه ۱۹۵۶ متری “شک رویی” خواهیم رفت. صرف نهار و استراحت. بعد از ظهر با تله سیز به شهر “کورمایو” در جبهه شمالی مون بلان در ارتفاع ۱۲۲۴ متر خواهیم رفت و شب را در هتل “وی یو پومی یه” میگذرانیم. مدت زمان پیمایش: ۴:۳۰ تا ۵ ساعت.

روز هفتم

روز چهارم پس از صرف صبحانه با اتوبوس به سمت ایستگاهی به نام “ارنووا” در ارتفاع ۱۷۶۹ متر رفته و شروع به بالا رفتن می‌کنیم پس از صرف ناهار در پناهگاه “هلنا” به سمت گردنه “گراند فرره” در ارتفاع ۲۵۳۷ متر حرکت خواهیم کرد، این گردنه مرز بین ایتالیا و سوئیس می‌باشد از آنجا تا مزرعه “آلپاژ دو لا پول” در سوئیس به ارتفاع ۲۰۷۱ متر می‌رویم و شب را آنجا اقامت خواهیم داشت. مدت زمان پیماش ۲:۳۰ تا ۳ ساعت.

روز هشتم

روز پنجم صبح زود به سمت پایین حرکت کرده و خود را به ایستگاه “فرره” در ارتفاع ۱۷۰۵ متری رسانده و از آنجا با یک اتوبوس به سمت دهکده و دریاچه زیبای “شامپه” خواهیم رفت و باقی روز را در آنجا به استراحت و قایق سواری و شنا میگذرانیم، شب را در پناهگاهی به نام “بون ابری” در ارتفاع ۱۴۶۶ متر اقامت خواهیم داشت. مدت زمان پیمایش: ۴:۳۰ تا ۵ ساعت. 

روز نهم

روز ششم پس از عبور از یک گردنه ۱۹۹۰ متری به نام “بووین” به گردنه دیگری به نام “فورکلاز” در ارتفاع ۱۵۲۶ خواهیم رسید و از آنجا به دهکده “تری یان” به ارتفاع ۱۳۵۰ می‌رویم و شب را در هتل “مون بلان” اقامت خواهیم داشت. مدت زمان پیمایش: ۴:۳۰ تا ۵ ساعت.

روز دهم

روز هفتم از طریق گردنه که مرز سویس و فرانسه به نام “تت دو بالم” می‌باشد و ۲۱۹۱ متر ارتفاع دارد خود را به شهر “طور” در فرانسه رسانده و سپس با اتوبوس یا قطار به “شامونی” و پس از آن به “لو فایه ” میرویم و شب را در آن جا اقامت خواهیم داشت. مدت زمان پیمایش: ۴:۳۰ تا ۵ ساعت. 

روز یازدهم

روز هشتم صبح با قطار به “شامونی” رفته و با تله کابین “اگویی دو میدی” (سوزنی ظهر) به قله “اگویی دو میدی” میرویم که یکی‌ از زیباترین نقاط دنیا می‌باشد و باقی روز را در “شامونی” به بازدید شهر و موزه میگذرانیم و شب به “لو فایه” باز خواهیم گشت.

روز دوازدهم

پس از صرف صبحانه با قطار ترانسفر به پاریس. شهرگردی و استراحت و خرید. شب را در هتل در پاریس اقامت خواهیم داشت.

روز سیزدهم

بازدید از موزه لوور و در صورت امکان مقبره ناپلئون و در صورت تمایل بازدید از کاخ ورسای. شب اقامت در پاریس.

روز چهاردهم

پرواز برگشت به ایران

خدمات سفر

نکات سفر

    • در صورت بروز هرگونه حادثه در مسیر کوهپیمایی، اگر شما با پرداخت ۹۰ یورو عضو فدراسیون کوهنوردی فرانسه شوید، تمامی هزینه‌های امداد و نجات به عهده بیمه فدراسیون فرانسه می‌باشد. در غیر اینصورت تمامی هزینه‌های امداد و نجات به عهده شخص شرکت کننده می‌باشد و شرکت آتور و فدراسیون فرانسه هیچگونه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه‌ها نخواهد داشت .
    • تمامی مدارک و ارائه ضمانت‌ جهت صدور ویزا باید کامل، به روز و معتبر باشند. در غیر اینصورت شرکت هیچگونه تعهدی در قبال ریجکت شدن ویزای شخص نخواهد داشت.
    • در زمان ثبت نام، ۵۰ درصد هزینه کل برنامه دریافت می‌گردد.
    • در زمان و مسیر ترکینگ در هر پناهگاه شامل یک وعده صبحانه، نهار و شام می‌باشد و سفارش بیش از حد در هر وعده، خرید آب معدنى، نوشابه، نوشیدنى هاى مختلف، غذاى اضافه و پیش غذا و سالاد و هزینه استفاده از حمام به عهده شرکت کننده مى‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

رزرو آنلاین تور

پس از ثبت نام شما همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و هماهنگی های لازم رو به عمل می‌آورند.

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.