پیمایش در مسیر تاریخی منالون یونان، پیمایشی به قدمت تاریخ

پیمایش در مسیر تاریخی منالون یونان، پیمایشی به قدمت تاریخ

سفر در یک نگاه

مسیر منالون یک مسیر کوهستانی طولانی در آرکادیا، در مرکز پلوپونز است که از میان دره رودخانه لوسیوس، دامنه‌های غربی کوه منالو، دره رودخانه میلائون و کوه‌های شمال شرقی گورتین می‌گذرد.

آب و هوای مسیر منالون بسیار دلپذیر است چرا که بیشتر مسیر در میان جنگل ها و در امتداد رودخانه ها قرار دارد . مسیر منالون علاوه بر طبیعت شگفت انگیز و زیبا به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی اش نیز دارای اهمیت بسیار است . در این ماجراجویی تکرار نشدنی از چندین دهکده تاریخی یونان بازدید می کنیم.اقامت در طول مسیر در هتل ها و اقامتگاه های بی نظیر که اکثرا دارای معماری های سنتی یونانی است، می باشد.

تاریخ اجرا:
۲۰ الی ۳۰ آبان ۱۴۰۳
مقصد تور:
محل اقامت:
هتل
سطح خدمات:
استاندارد
ﻧﻮع ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ:
ﭘﯿﻤﺎﯾﺶ ﺳﺒﮏ (روزانه بین ۴ تا ۶ ساعت)
مبدأ حرکت:
تهران
حمل و نقل:
پرواز بین المللی و داخلی

برنامه سفر

روز اول

ترانسفر از فرودگاه آتن به هتل و روز آزاد در آتن (ناهار و شام روز های آتن بر عهده مسافر می باشد)

وعده غذایی: صبحانه                                                   اقامت شبانه: هتل

روز دوم

روز آزاد در آتن (ناهار و شام روز های آتن بر عهده مسافر می باشد)

وعده غذایی: صبحانه                                                   اقامت شبانه: هتل

روز سوم

ترانسفر به دهکده زیبا Stemnitsa ،به محض ورود به دهکده در هتل خود مستقر میشویم و در عصر یک جلسه آشنایی با راهنمای مسیر در قسمت پذیرش هتل خواهیم داشت پس از آن به صرف شام میپردازیم.

وعده غذایی: صبحانه/ شام

روز چهارم

از استمنیتسا، دهکده زرگرها و مقر مجلس سنای پلوپونزی در سال ۱۸۲۱، ماجراجویی خود را آغاز می کنیم و  از تنگه معروف لوسیوس عبور می کنیم تا به دهکده دیمیتسانا برسیم.

در مسیر، از زمین‌های کشاورزی قدیمی و کلیسای  Transfiguration of Christ عبور می‌کنیم و از منظره تنگه لوسیوس را لذت میبریم. سپس وارد مسیر سنگفرشی می‌شویم که به صومعه پرودروموس منتهی می‌شود، که درست روی دیواره‌های تنگه ساخته شده است و فواره ای قدیمی در حیاط آن قرار دارد.

سپس به سمت صومعه قدیمی فیلوسوفو که قدمت آن به سال ۹۶۳  پس از میلاد میرسد حرکت می کنیم و پس از آن به صومعه فیلوسوفو جدید که در سال ۱۶۹۱ تأسیس شده است می رسیم و با عبور  از  یک مسیر قدیمی  و گذر از  پل های جذاب و دیدنی به دهکده دیمیتسانا خواهیم رسید و از  موزه نیرو آب و آسیاب های آن که در گذشته بزرگترین منبع درآمد دهکده بوده اند بازدید می کنیم.

مسیر پیمایش : ۱۲/۵ کیلومتر (۵ ساعت)

وعده غذایی : صبحانه/ناهار                                 اقامت شبانه: هتل

روز پنجم

پس از صرف صبحانه آماده حرکت خواهیم شد ابتدا به سمت روستای کوهستانی بی نظیر زیگویستی پیمایش می کنیم. مسیر به سمت زیگویستی از میان جاده های خاکی پی در پی و دشتی مملو از مزارع قدیمی میگذرد و به صومعه کوچک سنت آپوستولی می رسد. سپس به سمت بنای یاد بود قهرمانان نبرد استقلال یونان در سال  ۱۸۲۱ میرویم که در قلب دهکده زیگویستی قرار دارد. سپس به سمت دهکده الاتی پیمایش خواهیم کرد. مسیر زیگوویستی – الاتی در غرب منالون قرار دارد. این مسیر از میان دره ای زیبا می گذرد و با عبور از یک جاده خاکی پر پیچ و خم به چشمه بورنیادس می رسد. سپس به گردنه بیلالی صعود می کنیم و از آن جا به قله پلیوونی (۱۶۴۳ م) که بلندترین قله این مسیر است صعود می کنیم و با طی مسیری شیب دار وارد دهکده کوهستانی الاتی می شویم.

مسیر پیمایش : ۱۹ کیلومتر (۷ ساعت)

وعده غذایی: صبحانه/ ناهار                                 اقامت شبانه: هتل.

روز ششم

پس از صرف صبحانه ماجراجویی خود را به سمت دهکده کوهستانی ویتینا ادامه می دهیم  از الاتی به سمت پایین کوه حرکت میکنیم تا به  رودخانه میلائون برسیم،  با دنبال کردن مسیری سنگفرش شده به فواره سنگی ماکرینو می رسیم سپس به یک جاده خاکی  که به نام محلی الینیکا شناخته میشود و زیر تپه ای که آکروپولیس شهر باستانی Methydrion در آن جا قرار داشت، می رسیم پس از آن به زیبا ترین بخش پیمایش امروزمان میرسیم جایی که با عبور از رودخانه میلائون و سه آسیاب آبی متروکه منظره ای بی نظیر را تماشا می  کنیم و وارد دهکده ویتانا خواهیم شد.پس از استراحت ، ویتینا را ترک می کنیم تا سفر خود را به سمت دهکده نیمفازیا از طریق مسیر پیاده روی قدیمی ویتینا ادامه دهیم که به ماورا لیتاریا، یک تخته سنگ آهکی عظیم در بستر رودخانه میلائون منتهی می شود، که جریان آب آن را به دو نیم تقسیم کرده است  و دره ای کوتاه و در عین حال چشمگیر ایجاد کرده.سپس به سمت پل تزاوارناس پایین می رویم، یک پل سنگی محکم که راه ارتباط بین ویتینا و سایر روستاهای غربی است.این مسیر در یک منظره صخره ای منحصر به فرد پوشیده از بوته های مختلف ایجاد شده است که به دهکده نیمفازیا منتهی می شود.

مسیر پیمایش : ۱۴ کیلومتر (۵ ساعت)

وعده غذایی: صبحانه/ ناهار                                 اقامت شبانه: هتل

روز هفتم

پس از صرف صبحانه به سمت دهکده کوهستانی ماگولیانا حرکت خواهیم کرد. ابتدا وارد یک جنگل شگفت انگیز بلوط می شویم سپس از پل کرنیتساس عبور میکنیم و به صومعه کرنیتساس می رسیم که از مجموعه ای از صومعه ها تشکیل شده و بر روی یک صخره بزرگ قرار دارد.سپس با دنبال کردن ترکیبی از مسیرهای پیاده روی و جاده های خاکی، از یک جنگل انبوه صنوبر عبور می کنیم و در منطقه sfryda hermitage در کنار چشمه به استراحت میپردازیم.از Sfyrida از جنگل تا تقاطع لاستا بالا می رویم سپس با عبور از یک شیب طولانی وارد یک مسیر قدیمی می شویم و پس از گذر از چشمه گاوروس وارد دهکده کوچک ماگولیانا خواهیم شد و مسیر پیمایش خود را به سمت دهکده کوهستانی والتسینوکو ادامه میدهیم.از مسیرهای پیاده روی و جاده های باریک به سمت آسایشگاه قدیمی مانا حرکت میکنیم تا به کلیسای سنت پانتس برسیم. مسیر در امتداد رودخانه ای کوچک ادامه می یابد و به دره منتهی می شود سپس به یک پل سیمانی می رسد و با عبور از منطقه کامینیا به دهکده کوهستانی والتسینوکو (دهکده منبت کاران) منتهی میشود.

مسیر پیمایش : ۱۵.۵ کیلومتر (۶ ساعت)       وعده غذایی: صبحانه/ ناهار             اقامت شبانه: هتل

روز هشتم

پس از صرف صبحانه به سمت دهکده لاگادیا حرکت می کنیم.از میدان والتسینوکو، از کنار مدرسه سنگی زیبا می گذریم و به جاده  بالای دهکده می رسیم و برای تماشای دشت های شمالی توقف می کنیم پس از لذت بردن از منظره چشم نواز  تا ارتفاع ۱۲۵۰ متری بالا می رویم تا به قلعه بیزانسی والتسینوکو برسیم سپس در مسیری که از میان مناظر خیره کننده عبور می کند به پایین حرکت می کنمی تا  بهکلیسای کوچک  سنت تریادا برسیم. پس از آن با عبور از یک جنگل صنوبر به سمت چشمه گریاس لیتاری خواهیم رفت. پس از آن دوباره کمی بالا می رویم و در نزدیکی چشمه  کریا وریسی به پایین حرکت میکنیم و با عبور از یک جاده جنگلی به سمت چمنزار بزرگ گریلاس که با درختان گردو پوشیده است خواهیم رسید و با عبور از چشمه کوچک کوبلیزا و مجموعه چشمگیر آسیاب های آبی راپی، وارد لاگادیا  می شویم و مسیر منالون را بازدید از یادبود جنگ به پایان می بریم.

مسیر پیمایش : ۱۴ کیلومتر (۵ ساعت)

وعده غذایی: صبحانه/ ناهار /شام                                اقامت شبانه: هتل

روز نهم

پس از صرف صبحانه ترانسفر  به آتن و روز آزاد در آتن.(ناهار و شام روز های آتن بر عهده مسافر می باشد)

وعده غذایی: صبحانه                             اقامت شبانه: هتل

روز دهم

روز آزاد در آتن (ناهار و شام روز های آتن بر عهده مسافر می باشد)

وعده غذایی: صبحانه                             اقامت شبانه: هتل

روز یازدهم

پرواز بازگشت به ایران وعده غذایی: صبحانه

قیمت تور یونان

۱۹۵۰ یورو + ویزا و پرواز

خدمات سفر

مناطقی که در آتن می توانیم دیدن کنیم

  • مجموعه تاریخی آکروپولیس که برای مردم یونان یک نماد ملی است بر همین اساس هر شهر یونان باستان دارای آکروپولیس معادل دژ یا قلعه مستحکم بوده‌ است.
  • معبد پارتنون یا معبد آتنا که نیایشگاهی  باستانی در آکروپلیس آتن است که پریکلس آن را ۲۵۰۰ سال پیش بنا کرد.
  • موزه آکروپلیس
  • محله پلاکا که یکی از جذاب‌ترین مناطق آتن است. این محله که دقیقا پای صخره آکروپولیس Acropolis قرار گرفته است
  • موزه باستان‌شناسی ملی آتن
  • کوه زیبا لیکابتوس تپه‌ای سنگ آهکی متعلق به دوران کرتاسه است  که دورادورش را شهر احاطه کرده این کوه همچنین بلندترین نقطه شهر است
  • معبد هفاستوس
  • ورزشگاه پاناتینایکو این ورزشگاه که از دوران یونان باستان از مکان‌های مهم برای انجام مسابقات ورزشی بوده
  • آگورای باستانی آتن شناخته شده‌ترین نمونه آگورا در یونان باستان است که در شمال غربی آکروپلیس قرار دارد
  • معبد ارختیون
  • اودئون هِرودس آتیکوس که تئاتری ساخته شده از سنگ است و در شیب جنوب غربی آکروپلیس واقع شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

رزرو آنلاین تور

پس از ثبت نام شما همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و هماهنگی های لازم رو به عمل می‌آورند.

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تورهای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.